Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Fundacja Widzialni - Szkolenia Szkolenia zamknięte

Szkolenia zamknięte

Szkolenia zamknięte są to szkolenia organizowane w siedzibie klienta bądź w miejscu przez niego wyznaczonym. Współpracujemy zarówno z instytucjami sektora publicznego, jak i z klientami komercyjnymi.

Dlaczego szkolenie zamknięte?

Zapoznamy się ze specyfiką twojej działalności i wyznaczymy indywidualny cel szkolenia.

Dla kogo są szkolenia zamknięte?

Szkolenia zamknięte są przeznaczone dla dużych organizacji jak i mniejszych. Już w przypadku grup powyżej 10 osób, w przeliczeniu na jednego uczestnika koszty są niższe w porównaniu ze szkoleniami otwartymi.

Jaki obszar zagadnień proponujemy na szkoleniu zamkniętym?

Wybierz tematy spośród szkoleń otwartych. Nie ma zagadnienia, które Cię interesuje? Zaproponuj, a my przedstawimy Ci dedykowany program.

Jak zamówić szkolenie zamknięte?

Skontaktuj się z nami

Szkolenia dedykowane

Ułóż program zgodnie ze swoimi potrzebami. Możesz wybierać spośród modułów szkoleń otwartych lub zaproponować własne tematy.

Propozycje

  • Grupy użytkowników narażone na wykluczenie cyfrowe: osoby niewidome i niedowidzące, głuche i głuchoniewidome, niepełnosprawne intelektualnie, niepełnosprawne ruchowo, starsze, korzystające z urządzeń mobilnych. Prezentacja działania czytników ekranu.
  • Prawo o dostępności. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności i inne akty.
  • O WCAG. Omówienie standardu: zasady, kryteria sukcesu, poziomy.
  • Zasady tworzenia dostępnych treści jak np.: nagłówków; list; odnośników; opisów dla grafik, wykresów, map, infografik; formularzy, multimediów, cytatów, zmian języka oraz kontrastu. Kilka słów o dokumentach tekstowych i PDF.
  • Przydatne narzędzia. Omówienie narzędzi przydatnych podczas pracy nad stroną internetową: czytniki, walidatory i inne.
  • Jak rozpoznać dostępny dokument PDF? Niezbędne oprogramowanie. Główne zasady tworzenia dostępnych dokumentów: czcionka, bloki tekstu, zrozumiały tekst, wyróżnienie treści, obrazy tekstu.
  • Microsoft Word. Możliwości aplikacji i zasady tworzenia dostępnych dokumentów w praktyce.
  • Adobe Acrobat Pro. Możliwości aplikacji i zasady tworzenia dostępnych dokumentów oraz wprowadzanie korekt w praktyce.
  • Charakterystyka usług dostępnościowych. Napisy dialogowe, napisy dla niesłyszących, napisy na żywo, tłumaczenie na język migowy, transkrypcja, audiodeskrypcja, audiotekst, udźwiękowienie napisów.
  • Napisy dla niesłyszących. Omówienie zasad tworzenia napisów oraz ćwiczenia z tworzenia napisów do wybranych typów multimediów z wykorzystaniem YouTube.
  • Dobre praktyki w tworzeniu dostępnych stron internetowych. Szczegółowe omówienie wszystkich kryteriów sukcesu WCAG 2.0 wraz z praktycznymi, dobrymi i złymi przykładami funkcjonującymi online.
  • WAI-ARIA. Czym jest i jak stosować. Podstawowe zasady stosowania ARIA. Omówienie roli (role), właściwości (properties) i stanów (states). Najczęstsze zastosowania ról, właściwości i stanów.
  • ARIA. Role i właściwości w praktyce. Praktyczne przykłady wykorzystania takich elementów jak: landmarks, ukrywanie treści, komunikaty i ostrzeżenia, formularze i komunikaty, live regions, okienka dialogowe, zakładki, suwaki, menu.

Dla kogo są szkolenia dedykowane?

  • Podmiotów administracji publicznej

    Wdrożymy dostępność w Waszej instytucji. Opracujemy program zgodny z Waszymi potrzebami.

  • Sektora biznesowego

    Program szkolenia dostosowany do profilu działalności firmy. Możliwość organizacji cyklu szkoleń "Dni dla Dostępności".

  • Dopasowane

    Program w 100% dostosowany do Twoich potrzeb.

  • Wygodne

    Program szkolenia dostosowany do profilu działalności firmy. Możliwość organizacji cyklu szkoleń "Dni dla Dostępności".

  • Praktyczne

    Odpowiemy na Wasze pytania, wspólnie rozwiążemy problemy, a zdobytą wiedzę utrwalimy na warsztatach.

Jak wygląda przygotowanie szkolenia?

Analiza potrzeb organizacji

Porozmawiamy o profilu Waszej firmy, dowiemy się jakie zagadnienia są związane z codziennymi działaniami oraz jakie tematy są dla Was istotne. Wszystko to uzgodnimy podczas rozmowy telefonicznej, konferencji na skype lub spotkania – forma określana indywidualnie.

Określenie celu szkolenia

Wyznaczenie celu to czynnik determinujący sukces. Na podstawie wcześniej zdobytych informacji określimy efekty jakie ma przynieść szkolenie.

Prezentacja programu szkolenia i wyceny

Zaproponujemy Wam indywidualny program szkolenia. Jesteśmy otwarci na sugestie. Wspólnie zmodyfikujemy harmonogram tak, aby był odpowiedzią na Wasze potrzeby.

Szkolenie

Szkolenie odbędzie się w Waszej siedzibie albo w wybranym przez Was miejscu. Czas trwania szkolenia uzależniony jest od Waszych wymagań. Szkolenie może być jednodniowe, a może przybrać formę kilkudniowego wydarzenia "Dni dla Dostępności".

Podsumowanie i ewaluacja szkolenia

Na życzenie możemy sprawdzić wiedzę uczestników po przebyciu szkolenia i podsumować efekty.

Szkolenie dedykowane "Dni dla dostępności"

Dzień 1

Prawo a dostępność

Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności i inne akty.

Tworzenie dostępnych stron www

Szczegółowe omówienie wszystkich kryteriów sukcesu WCAG 2.0 wraz z praktycznymi, dobrymi i złymi przykładami funkcjonującymi online.

Dobre praktyki w tworzeniu dostępnych serwisów internetowych
  • Odpowiedniki tekstowe dla elementów graficznych, wykresów, map, infografik,
  • Tworzenie formularzy i komunikaty walidacyjne,
  • Semantyczny kod HTML: użycie nagłówków, list, tabel, akapitów, cytatów, landmarków, itp.
  • Zasady zachowania kontrastu,
  • Zasady tworzenia linków,
  • Obsługa serwisu za pomocą klawiatury,
  • Zaznaczenie aktywnych elementów,
  • Kolejność informacji,
  • Bezpośredni dostęp,
  • Dodatkowe ułatwienia,
  • Limity czasowe,
  • Ostrzeżenia, komunikaty, okienka dialogowe,
  • Czym jest ARIA i kiedy stosować?
  • WCAG/ATAG.
Dyskusja

Porady i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Dzień 2

Aria w praktyce
  • Najważniejsze atrybuty,
  • Najczęstsze błędy.
Dynamiczne aplikacje
  • Zarządzanie fokusem,
  • Fokus vs ARIA,
  • Dostępność komponentów,
  • Wykorzystanie localStorage dla ustawień aplikacji.
Walidacja i raportowanie
  • Walidacja automatyczna vs manulana.
  • Przydatne narzędzia
  • Aplikacje: Wave, A-checker, aXe,
  • Raportowanie.
Osoba z niepełnosprawnością w sieci
  • Technologie asystujące,
  • Czytniki ekranu,
  • Programy powiększająco-czytające,
  • Inne urządzenia usprawniające pracę,
  • Warsztaty.
Dyskusja

Porady i odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.